Лазимо, бігаємо, стрибаємо - мовлення розвиваємо!

Весела гімнастика


Фізхвилинка-веселинка

   Головне оздоровче завдання фізичного виховання в дошкільному віці – зміцнення здоров’я дитини шляхом вдосконалення всіх функціональних систем її  організму, підвищення працездатності, підвищення захисних сил, стійкості та опорності до різних несприятливих впливів факторів зовнішнього середовища (зниженої та підвищеної температури повітря, води, сонячного випромінювання) шляхом загартовування.
  Поряд з іншими гігієнічними факторами (режимом дня, повноцінним харчуванням), фізичне виховання відіграє важливу роль у зміцненні здоров’я дитини, її психічному,  моторному  та  мовленнєвому розвитку.
         Для правильного гармонійного розвитку дитини  необхідна достатня рухова активність і помірне фізичне навантаження.
       Враховуючи особливості організму дитини дошкільного віку, сформульовано вимоги до оздоровчих та освітніх завдань фізичного виховання:
· сприяти правильному формуванню кістково-суглобового апарату, попередження порушення розвитку постави та плоскостопості;
· сприяти розвитку всіх груп м’язів;
· удосконалювати розвиток серцево-судинної та дихальної систем;
· забезпечувати правильне функціонування внутрішніх органів (травлення, виділення та інших);
· удосконалювати функцію терморегуляції, тобто здатність організму підтримувати постійну температуру тіла в різних умовах (загартовування);
· удосконалювати діяльність центральної нервової системи за врівноваження процесів збудження і гальмування, вдосконалення рухового аналізатора, органів чуття;
.сприяти розвиткові фізичних якостей: спритності, швидкості, гнучкості, рівноваги, окоміру і сили ;
.вправляти дітей у різних видах рухів, добиватися усвідомленого засвоєння і чіткого виконання їх;
· формувати рухові  навички та вміння.
     Рухові навички, сформовані у дітей до 7 років, складають фундамент їх подальшого вдосконалення в школі. Правильно організоване фізичне виховання сприяє нормальному розвитку центральної нервової системи, розумовому та мовленнєвому розвитку дітей,  формуванню психічних процесів: сприйняття, мислення, пам’яті, уяви; проявляється активність, кмітливість, винахідливість, нормалізується емоційна сфера, поліпшується сон.
         Фізичні вправи – основний засіб фізичного виховання. З віком в розпорядку дня фізичні вправи займають все більше місця.
     Для того, щоб заняття фізичними вправами проводилися систематично, важливо вдома батькам разом з дитиною робити ранкову гімнастику, а також створити їй умови для рухової активності, обладнавши спортивний куточок інвентарем згідно з віком дитини (м’ячі, скакалки, «шведська стінка», велосипед) .    Фізичні вправи, в першу чергу, здійснюють загальну неспецифічну дію на організм. Функціональна діяльність організму людей, котрі займаються фізкультурою, забезпечується умовно-рефлекторними механізмами, завдяки котрим з’являється можливість регулювати дію різних факторів зовнішнього і внутрішнього середовища. Систематично виконувані фізичні вправи стимулюють умовно-рефлекторну діяльність, удосконалюють маючі і сприяють утворенню нових умовно-рефлекторних зв’язків між корою великого мозку, підкорковими утвореннями, ретикулярною формацією, внутрішніми органами і працюючими м’язами. Фізичні вправи покращують динаміку основних нервових процесів – збудження і гальмування, збільшують їх рухомість, врівноваженість і силу, що здійснює вплив на діяльність основних систем організму і на мовлення, зокрема.
Заняття спортом
    Коли дитині виповнилося 4 роки, вдосконалюється координація рухів її рук і ніг, її можна долучити до занять спортом. Звичайно, відразу виключаються види спорту, пов’язані з великим фізичним навантаженням. Найбільш відповідними з них є ходьба на лижах, катання на ковзанах, їзда на велосипеді. Починаючи з 5-6 літнього віку, діти можуть освоювати елементи хокею, футболу, бадмінтону, художньої гімнастики.
     Особливо гартує і підвищує імунні сили організму плавання. До того ж, це – один з видів спорту, який розвиває тіло людини найбільш гармонійно. Але приступати до навчання плаванню дитини необхідно тільки після попереднього гарту повітрям і проведення курсу важливих обтирань тіла.

Заняття танцями
Веселі  уроки

    Танцювальні вправи, супроводжувані музикою, впливають на всі системи організму, розвивають фізичні якості (спритність, швидкість), виробляють плавність, виразність рухів, відчуття ритму, викликають позитивні емоції, сприяють формуванню навички правильної постави та вимови.
      Організм дитини-дошкільника знаходиться в періоді становлення функцій, їх вдосконалення. Тому весь комплекс засобів фізичного виховання (фізичні вправи, спортивні розваги, загартування, самостійна рухова активність дітей) повинні забезпечити вирішення головного завдання – виховання здорового, гармонійно розвиненої дитини, сприяти його адаптації до умов шкільного навчання.
    Тому одним із найважливіших видів мовленнєвої роботи з до­шкільниками є залучення їх до активного заняття фізкультурою та спортом. Особливо це стосується дітей-логопатів. Саме поєднання мови з ру­хом сприяє розвитку відчуття ритму, нормалізації та регулюванню темпу вимовляння. Заняття логопедичною ритмікою корисні всім дітям, а не лише тим, що мають слухові, мовленнєві, рухові або ін­телектуальні порушення розвитку. 

2 коментарі: